Pytania i odpowiedzi

W procesie zmiany sprzedawcy nie dochodzi do demontażu licznika.

Konto eBOK (Moje Lumi) możesz odblokować kontaktując się z nami telefonicznie, mailowo lub pisemnie.

Infolinia jest czynna w godzinach 8.00 -19.00. W czasie sytuacji epidemiologicznej, godziny pracy zostały skrócone. Nasi Konsultanci są dla Ciebie dostępni w godzinach 9.00 - 17.00.

Konto w Moje Lumi możesz aktywować jak tylko otrzymasz od nas dokumenty i będziesz posiadać numer Umowy.

Lumi to nowa marka największego polskiego sprzedawcy i producenta energii elektrycznej czyli Polskiej Grupy Energetycznej (PGE). Powstaliśmy po to, aby pokazać Ci, że zmiana sprzedawcy prądu może być prosta i łatwa, a kontakty Warszawiaków ze sprzedawcą przyjemne i zrozumiałe.

Jeśli chcesz zostać naszym Klientem, wybierz ofertę i wypełnij wniosek na naszej stronie. Możesz również zadzwonić pod numer 22 340 30 40. Na tej podstawie przygotujemy i wyślemy do Ciebie Umowę wraz z załącznikami oraz Pełnomocnictwo. Wszystkie pozostałe formalności załatwimy w Twoim imieniu.

W Lumi wszystko załatwimy za Ciebie. Wystarczy, że podpisując Umowę udzielisz nam pełnomocnictwa, dzięki któremu:

  • wypowiemy umowę u dotychczasowego sprzedawcy,
  • zgłosimy wniosek zmiany sprzedawcy u Twojego dystrybutora.

Poinformujemy Cię o pozytywnie zakończonym procesie zmiany sprzedawcy i potwierdzimy datę rozpoczęcia świadczenia usług przez Lumi.

Proces zmiany sprzedawcy powinien trwać od 30 do 60 dni.

Aktualnie możesz zmienić sprzedawcę prądu na Lumi jeśli Twoim dystrybutorem energii jest innogy Stoen Operator Sp. z o.o. Oferta Lumi jest obecnie przygotowana dla Klientów indywidualnych.

Po zmianie sprzedawcy na Lumi – dotychczasowy sprzedawca wystawi Ci ostateczną fakturę rozliczeniową, na której będą uwzględnione nadpłaty/niedopłaty wynikające z rzeczywistego zużycia w ostatnim okresie (do daty zmiany na Lumi). W przypadku, gdy pojawi się nadpłata powinieneś skontaktować się z poprzednim sprzedawcą aby uzgodnić formę zwrotu środków.

W przypadku faktury elektronicznej termin płatności zostanie wydłużony o 7 dni, w przypadku faktury papierowej termin zostanie wydłużony do 14 dni.

Stany licznika możesz przekazywać poprzez infolinię lub formularz zgłoszeniowy, bądź odwiedzając nasze Biuro Obsługi Klienta w Złotych Tarasach. Dokumenty rozliczeniowe są wystawiane zgodnie z obowiązującym okresem rozliczeniowym.

TAK, przypomnimy Tobie o płatności SMSem w dniu upływu terminu płatności.

Pierwszy rachunek od Lumi otrzymasz w miesiącu rozpoczęcia świadczenia usług, czyli w miesiącu, kiedy zaczniemy sprzedawać Ci energię elektryczną.

Jeżeli wybierzesz e-fakturę, rachunek  za prąd będziesz otrzymywał co miesiąc. Jeżeli wybierzesz fakturę papierową, rachunki będziesz otrzymywał zgodnie z częstotliwością odczytów Twojego licznika, jednak dla Twojej wygody wystawimy dokumenty prognozowe by Twoje płatności były rozłożone w cyklu miesięcznym.

Dokument prognozowy to dokument wystawiany Klientowi przedstawiający szacowane opłaty za energię elektryczną w danym miesiącu, wyliczone na podstawie Twojej deklaracji bądź historycznych zużyć. Dokumenty prognozowe płatne są co miesiąc.

W zależności od wybranego okresu rozliczeniowego, faktury otrzymasz co 1, 6 lub 12 miesięcy. Większość Klientów posiada 6 miesięczny okres rozliczeniowy. Pomiędzy fakturami rozliczeniowymi będziesz otrzymywał dokumenty prognozowe.

Jeśli na Twoim koncie powstała nadpłata, zapłacisz stosownie mniej w kolejnych miesiącach albo możesz zażądać jej zwrotu.

Dzięki e-fakturze dbasz o środowisko naturalne. Twoje rachunki w Lumi będą niższe dzięki rabatowi na opłatę handlowa z e-fakturą. Co miesiąc będziemy wysyłać Ci rachunek, nie musisz więc odszukiwać korespondencji sprzed kilku miesięcy w celu dokonania płatności.

W Lumi każdy Klient dostaje swój spersonalizowany numer konta do dokonywania płatności. Łatwo odnajdziesz go na każdym rachunku od Lumi. Dokonując płatności na swój spersonalizowany numer konta nie musisz podawać numeru dokumentu/dokumentów, które opłacasz. W trosce o Ciebie, będziemy dokumenty księgować według najstarszych zobowiązań.

Twoją e-fakturę wyślemy na adres e-mail, który podałeś przy podpisywaniu umowy z Lumi. Dodatkowo wszystkie e-faktury będą dostępne na Twoim koncie w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta „Moje Lumi”.

Z Lumi otrzymujesz gwarancją stałej, niższej ceny na cały okres trwania Oferty promocyjnej, którą wybierzesz. W zależności od Oferty okres i stawka za 1 kWh mogą być różne.

Podpisując umowę z Lumi zyskujesz atrakcyjną ofertę promocyjną:

  • bezpieczeństwo dostawy prądu zapewnione przez PGE
  • prostą i przejrzystą fakturę
  • możliwość dokupienia dodatkowych usług w wybranym przez Ciebie momencie

Umowa kompleksowa jest zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zawierająca zgodnie z Ustawą postanowienia umowy sprzedaży energii elektrycznej postanowienia i umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.

lumipge_site